Byte av efternamn

Efter MYCKET och noga övervägande har jag och sambon äntligen kommit fram till vilket efternamn vi vill ta.
Det är varken mitt eller hans efternamn utan ett flicknamn från hans sida.
Ett fint efternamn som inte är allt för vanligt som vi båda gillar mer och mer...

Tanken är att sambon ska byta sitt efternamn till det nya någon gång längre fram och sen att jag tar det i samband med vigseln.



Känns dock lite "fuskigt" att han får äran att tjuvstarta, men hade vi valt det andra namnet som är från min sida så hade det ju jag som fått tjuvstarta, så det får jag helt enkelt finna mig i  :)




Efternamnet som vi tänkte ta från min sida finns med på listan "Vanligaste efternamnen som inte slutar på son" enligt Aftonbladets artikel


Det efternamnet vi kommer ta finns däremot INTE med på listan, det är mer ovanligt, finns dock en svensk kändis som heter det... Nu får ni inte veta mer, inte än ;)
Skönt att kunna vara lite anonyma också, inte ofta man är det på nätet :)





Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

vad skönt att ni enats!

själv dras man ju numer med ett av sveriges vanligaste sson-namn haha!



kram

2009-10-29 @ 14:17:57
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Suzanna

jättefin blogg! :)

2009-11-01 @ 11:59:59
URL: http://suzannakarlsson.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0