Bordsplacering

Sedan vi var på mötet i veckan så har jag
funderat ännu mer på bordsplacering.
Vår önskan är att ha ett långbord men tjejen
vi pratade med ansåg att ett U-bord var enda
alternativet.
Vi vill ju ha det så avslappnat som möjligt och
kommer låta folk sätta sig vid sina respektive
samt syskon och andra familjemedlemmar i stället
för att köra enligt tradition och "tvångsplacera" mina
familjemedlemmar med hans osv.
Nog för att det skulle gå bra, men jag skulle som gäst uppskatta
om jag själv fick sätta mig intill de jag själv vill.
Nu till det här med placeringen...
Vi kommer ju vara ett litet sällskap vid middagen och hur jag
än gör så blir det inte bra.
Antingen så blir det alldeles för grupperat eller så blir det ojämt
antal vid varje bord och den ena sidan av U:et kommer att
vara typ 4 personer mer än på andra sidan.
Sen är vi även osäkra på hur vi ska göra med några personer, om
de ska få komma eller ej.
Men ska vi sitta familjvis så blir det fördelat så här, vilket inte
känns helt kul :(


Sen tycker jag personligen att det är lite tråkigt med honnörsbord av den
enkla anledningen att man kommer så långt ifrån de som sitter längst
ut på kanterna i U:et.
Hur har ni andra gjort som har få gäster men för många för att sitta vid ett o samma långbord?
Kan man ha ett bord som är format som ett T i stället för ett U?
Funkar det?

Kommentarer
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Härlig blogg du har!

2010-05-30 @ 15:26:55
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: carolina

ojoj, det är mycket att tänka på ser jag! man tänker ju att det inte ska vara så svårt med bröllopsplanering....

lycka till :)

2010-06-01 @ 16:59:15
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ett T funkar väl kanon det också, gör det som känns bäst för er! Eller varför inte en kvadrat? Då blir det iofs bara sittplatser på ena sidan av bordet men alla kan se alla :-)



Kram!

2010-06-01 @ 18:39:17
URL: http://happilyeverafter.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0