Första mardrömmen

I natt hade jag min första mardröm om bröllopet...
Drömde att vi skulle gifta oss i en kyrka i Stockholm och jag,
min blivande make, mina tärnor och hans bestman hade ingen
aning om vad kyrkan hette eller vart den låg så vi sprang runt som
yra höns i ett MYCKET stort Stockholm.
Till slut fick vi hjälp av en man som hjälpte oss till "Judekyrkan", haha.
När vi kommer fram så inser jag att jag har 3 tärnor men egentligen
ville jag bara ha en eftersom de andra är folk jag inte längre umgås med.
Mitt i allt när vi ska gå fram på altargången så kommer vi på att vi inte
blivit fotade än så vi får backa och gå fram och tillbaka typ 10 gånger
för att fotografen skulle kunna få sina kort.
Samtidigt satt gästerna och gäspade i bänkarna och sen insåg jag att jag
hade fullt med ris i hela håret och att min klänning inte alls var den jag hade
köpt utan en mycket enkel spetsklänning i sjöjungfrumodell.
Det sista jag kom ihåg från vårt "mysiga" bröllop var att ringen var i vitt guld
och med raka kanter och passade inte alls till förlovningsringen så jag
började storböla i kyrkan och ville inte ta emot den.
Herregud va hjärnan måste arbeta på nätterna när vi sover ;)
MEN, jag ska definitivt INTE gifta mig i någon judekyrka i huvudstaden,
och inte heller ha med föredetta vänner som tärnor, no no.
Detta var dröm 1, undra hur många mardrömmar jag kommer drömma
innan dagen D är här ;)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0